måndag 23 februari 2009

Planering för fullt........

Sitter med en kaffekopp och planerar för fullt! Ritningarna och miniräknaren samt Ikea katalogen ligger på bordet och jag är hur förvirrad som helst....Ida är hos Morfar och lilla Alva ligger och sover ute i vagnen, så då passar jag på....Trodde vi hade full koll på läget och vi trodde att vi planerat klart och beställt allt men det har vi dock inte!! Nu är det tvättstugan som ska planeras och klädkammaren och garderoben i hallen!! Suck.... Men men det är bara att bita ihop nu har jag ritat och mätt så jag tror att jag fått med allt! Man ska ju tänka på allt så man inte står där och inte får plats med tex handukarna! Har även ringt och beställt en tid på Ikea så dom får hjälpa oss med alla stommar, luckor, och mått....Tur att Ikea finns säger jag bara, bra service och bra priser!! Nu ska jag försöka fortsätta med mina ritningar få se om det blir bra! Ha det så gott.......

10 kommentarer:

Favoriterna sa...

Hej. Tack för fin kommentar på min blogg. Din sida är ju jättefin. Och vilket fint hus ni ska bygga.
Lycka till med allt.
Kram Jessica

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag jobbar på Örebros soptipp som administratör... Trivs också jätte bra, har varit här i 5 år..
Mkt är det som ska planeras, pust! Alla tycker det vore så roligt att planera och så, å visst är det super roligt men tills slut blir det lite mkt när varenda vrå ska planeras..
Vad har ni valt? troktumlare eller torkskåp? eller båda kanske?

VILLA VRÅKEN sa...

Vi har valt torktumlare!!! Sen blir det IKEA för hela slanten.....Ni då???

Maria - Villa Krutbruket sa...

Torkskåp ingick i det paket vi köpte, men vi ska skaffa en torktumlare också...
Vad ska ni ha för golv i huset?

Maria - Villa Krutbruket sa...

På nedervåningen ska vi ha klinker, i ett rum parkett och övervåningen ska vi ha matta.. Eftersom man är hundägare så är det inte så smart att ha parkett överallt direkt, blir ju en del repor :(
Har ek på golvet i lgh och det är ju inte det mest praktiska..Men skitsnyggt :P

Belfiore sa...

Vad kul att planera lite... det känns som det är det enda man gör nuförtiden. Tillslut blir man dock lite planeringstrött. Men snart kommer det roliga med tapeter och finlir så det blir kul!

Just idag önskar jag att vi hade byggare som byggde klart hela huset. Det går så fort för vissa å även fast vi inte har bråttom så känns det stressande på nått sätt. Hur känner ni?

Hoppas ni mår bra!
Kram/Maya

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!
Dörrarna är vi jätte nöjda med, hade valt ett par andra med klart glas men när vi fick veta priset (50 000:-) så tog vi dessa istället :P Var lite dyrt ;)
Inflytt blir i maj-början av juni... Rätt årstid att flytta in :)
När tror ni att erat är klart?
Kram

Anonym sa...

Vad duktig du är... kan tänka mig att det inte är allt för lätt att få måtten att stämma. JAg kommer i håg när vi var små och ville bli snickare...

Johanna sa...

Fullt upp med planering ser jag, Roligt även om det tar mkt tid, men det kommer att bli hur fint som helst.
Ni kanske kan kika förbi i nästa vecka?
Kramar

Belfiore sa...

Hallå där!

Vi vet inte när vi kommer flytta in men kanske månadskiftet april/maj om vi har tur. Känns läskigt att våga hoppas på det för det är rätt mycket kvar att göra... Vi tar det lugnt och ser vad som händer.

Just nu väntar vi på att det skall göras analyser på hur torr plattan är så vi vet när vi kan börja med golvläggning och klinkers och liknande.

Hoppas ni mår bra och klarar er från sjukdomar!
Kramar!