måndag 24 november 2008

Snart är julen här......









Snart är det första advent....Härligt att få ta fram elljustakarna och mina fina tomtar!
Det är dags för att baka lussebullar, pepparkakor och göra lite julgodis och slå in alla julklapparna!
I december månad är det fullspäckat på schemat med kalas, julbord, kalas igen, luciafirande, dansuppvisning mm, och så ska man försöka hinna med alla julklappar, men i år så är vi faktiskt klara med nästan alla julklappar. Har bara några enstaka kvar.....lite chokladaskar och någon pyjamas kanske!! Ha det så gott!!





3 kommentarer:

Lena sa...

Åh vad skönt det lät att vara färdig med julklapparna. Jag har börjat lite smått men har en del kvar. Får väl göra ett ryck nån dag ! Ha en trevlig advent ! Kram Lena

Anonym sa...

Ja det är verkligen skönt att vara klar.....

Belfiore sa...

Hej!
Vi hoppas verkligen att huset blir bra nu när vintern kommit och vädret kanske inte är det bästa för husbygge... Men vi är väldigt nöjda hittills! Vi tror på slamfärg eftersom det är ett välbeprövat system och man kan ju få det i flera färger idag än tidigare. Sedan behöver man ju måla om lite oftare vilket inte är på plussidan direkt men å andra sidan behöver man ju inte skrapa när man väl målar utan det är bara att borsta av färgen. Om inte slamfärgen funkar bra kan man alltid måla över med annan färg sedan men inte tvärtom. Så vi ska testa och se hur det blir! Ni kan ju kolla på vårat såsmåningom. Gud vad avis jag blir att ni är klara med alla julklappar! Tänk om jag kunde lära mig att oxå vara ute i god tid. Kanske nästa år...
Hälsningar/Maya